Savage Garden

Affirmation

AffirmationSavage Garden se lišili od boybandů, ke kterým bývali často přirovnáváni, tím, že si psali texty i hudbu sami. A byli vůči podobným skupinám jen kopírujících se navzájem vcelku originální. Je to záležitost devadesátých let, Savage Garden se rozpadli začátkem nového milénia.

Pokud jde o hudbu, je to podobné jako na jejich prvním albu - klasický pop, který se hrál v devadesátkách, sem tam nějaká kytara. Melodie, které se dají snadno zapamatovat a zaujmou spíše mladší posluchače. S texty je to stejné, jsou o problémech mladých, ale rozhodně nejsou povrchní. Půl na půl jsou na albu Affirmation rychlejší písničky, na které se dá i tancovat a pomalejší písničky nebo spíše slaďáky, které zaujmou především holky.

Jistě, že Savage Garden nedělali tak kvalitní pop jako třeba Depeche Mode, ale na druhou stranu je ani nemůžete srovnávat s desítkami boybandů, které znáte z MTV. Dvě písničky You Can Still Be Free a Gunning Down Romance jsou dost vážné, instrumentálně na velice vysoké úrovni a řadila bych je opravdu ještě o stupeň výš, co se kvality týče…Jinak singly Affirmation, Hold Me a I Knew I Loved You jste asi už někde slyšeli, hrály se docela často. Později vydané singly The Best Thing a Crush And Burn už méně, ale nejsou rozhodně horší.

Když to shrnu, je to, jak jsem výše napsala. Pokud si pod slovem kvalitní pop představujete Depešáky, tohle vás neuspokojí. Ale jestli jste došli až sem, tak vás nejspíš zaujalo, o čem jsem až doposud psala…pak nezbývá než říct, zkuste si to poslechnout.