Alphaville

Afternoons In Utopia

Afternoons In UtopiaAlphaville jsou jednou z těch skupin, které v osmdesátých letech byly slavné a vydrželi až dodnes. Takové skupiny jsou většinou dnes předělávány a patří k té trošce, co i dnes produkuje originální hudbu, aby bylo za deset let z čeho vyrábět coververze. To zatím o Alphaville říct nemůžu, k jejich současné kariéře patří pouze album Forever Pop, což jsou staré songy předělané do nových remixů a další výběr sice s novými písničkami, ale dlouho předtím vydanými na internetu, takže fanouškům jsou jistě známé.

Jejich album Afternoons In Utopia je druhé v pořadí, tím prvním bylo album Forever Young se stejnojmenným a asi největším hitem. Nemůžu srovnat, jak moc se liší tohle druhé album od prvního, protože Forever Young jsem ještě neslyšela. Z pohledu  člověka, který to slyší poprvé, je to hodně ve stylu 80´s . Refrény písniček jsou naprosto typičtí Alphaville. A tak je to i s texty, jsou zvláštní, chtějí něco sdělit, tak to u Alphaville vždycky bylo a je.

Singly, které možná znáte, protože patří k těm neznámějším, jsou Dance With Me a Jerusalem. S tím, že Dance With Me příliš nezapadá mezi ostatní písničky na tomto albu ani ne tak po hudební stránce jako spíše po textové.

Faktem je, že si nedovedu představit nikoho mladšího, kdo by poslouchal takové písničky (až na mě samotnou, vždycky musí být nějaká výjimka:-) , ale milovníkům osmdesátých let by se mohlo tohle album líbit. Jsou tu pěkné písničky, například Fantastic Dream, Sensations nebo Red Rose. Celkově bych to však nazvala „nahrávka pro pamětníky“.