U2

All That You Can´t Leave Behind

All That You Can´t Leave BehindZatím poslední album irských rockerů se liší od těch starších, jak už to tak bývá u většiny skupin, jejichž historie začíná v osmdesátých letech. Zní moderněji, to ano, ale také trochu komerčněji. Přesto všechno si však zachovává klasický U2 styl.

Úvodní písničkou je asi nejúspěšnější hit Beautiful Day. Úplně odlišný je singl Stuck In A Moment And Can´t Get Out Of It, je pomalejší a jen s malým množstvím elektrických kytar, zní skoro až popově. To však neznamená, že by se tahle písnička řadila mezi komerční hmotu. U2 jsou sice komerční, ale tahle skupina byla vždycky na úrovni a popularitu získali zcela zaslouženě. Muziku dělají z prostého důvodu, aby mohli sdělit svoje myšlenky světu a jejich texty mají opravdu hodně do sebe. Na tomto albu je jednoznačně nejlepší text písničky Walk On, která mě zaujala vlastně i po hudební stránce. Možná se mnou nemusí někdo souhlasit, ale recenze jsou vždycky tak trochu subjektivní.

Když už jsem začala rozebírat singly, ještě bych měla zmínit ten poslední (ne poslední vydaný, to bylo Walk On) Elevation – soundtracková písnička k filmu Tomb Raider. Ve filmové verzi je to asi nejtvrdší písnička ze všech na tomto albu, ale právě tady je v jiné, trochu klidnější verzi. Při celkovém pohledu na album, základem a  nejpovedenějšími písničkami jsou první čtyři singly. Ostatní nejsou špatné, jenom zní trochu jako „ten zbytek“. Mám na mysli to, že u prvních písniček ještě vnímáte, pak už se to nějak rozplyne a pokud u toho děláte nějakou činnost, album brzy dohraje, ani nevíte jak. Ne že by ostatní písničky byly špatné nebo snad monotónní, jenom jsou spíš čistě poslechové, nejsou tak výrazné.

Jednoduše řečeno, album má dvě části – v té první jsou čtyři singly pochopitelné pro širší publikum a U2 v podobě populární skupiny, zatímco druhá část je pochopitelná jenom pro skutečné fanoušky a U2 tu vypadají jako pravá skupina „z ulice“. Takže pokud máte rádi rock a nevadí vám ta trocha komerce, bude se vám líbit.