Def Leppard

Euphoria

14.11.2003

EuphoriaDef Leppard od svého vzniku na konci sedmdesátých let přes pomalé začátky až po dosavadní světovou kariéru stále vydávali další desky a neměli skoro žádnou větší pauzu. roto se nabízí velké množství skladeb k poslechu. Já jsem vytáhla z archivu desku z roku 2000 Euphoria. Def Leppard nezměnili za celou tu dobu svůj typický styl, po hlasu zpěváka a leppardích kytarách je poznáte vždycky. Ale to neznamená, že by deska byla šitá jednou jehlou. Právě naopak. Je tu dost klasických kytarovek, ale nechybí ani experimentální skladba All Night, kterou bych řadila do žánru moderního popu, ovšem od srandiček, které obvykle obvykle do tohoto hudebního stylu patří, se All Night liší v tom, že i zde zazní kytara a vůbec v provedení Def Leppard zní dospěleji. První skladba Demolition Man je mým favoritem na desce, je asi nejtvrdší a má spád. Prostě ideální skladba na rozjezd. Samotný singl Promises už je leppardí klasika. Mezi pomalými skladbami dominuje Goodbye a To Be Alive, která mě osobně připadá nejdojemnější. To, že kytary jsou pro Def Leppard podstatnou věcí svědčí i instrumentální skladba Disintegrate, kterou mimochodem předvedli i na živém koncertu v Brně. Celkově deska působí vyrovnaně, pomalejší i rychlé skladby a ty co střídají lehce žánr, popřípadě výrazněji u All Night, jsou zařazené tak, aby jste se ani na chvíli nezačali nudit. Nevím, jak moc se liší Euphoria od starých desek, zatím jsem žádnou neslyšela, ale jsou tu pořád ty fláky, které mohou směle konkurovat už provařeným hitům, ale přesto deska nezní zastarale a  nepostrádá nové nápady.