Eiffel 65

Europop *

EuropopNa úvod si nejdříve odpovězte na tuto otázku : "Myslíte, že existuje album, kde jsou všechny písničky stejně skvělé jako hlavní singly? " To znamená, že každá písnička z takového alba by mohla být hitem. Jestli jste odpověděli ano, máte pravdu. Určitě je takových alb víc, ale zase ne příliš mnoho. Kolik přesně, to opravdu nevím, naprosto přesně vám však můžu říct, že tohle album Eiffel 65 k nim patří. Všechny písničky jsou na velmi vysoké úrovni.

A styl? O tom by se dalo psát hodně dlouho. Takže jen stručně, samozřejmě především taneční styl, většinou dance, občas takový lehčí pop, v písničce Europop techno, v další písničce Living In A Bubble zase prvky hip hopu. Dá se říct, že Eiffel 65 mají v oblibě všechny taneční styly.

Celkově každá písnička má pěkné taneční beaty, melodie jsou různorodé a chytlavé, všechny písničky jsou zpívané trochu i hodně synteticky a elektronicky. To už je prostě styl Eiffel 65. Jediná věc, kterou bych jim vytkla, že některé písničky začínají téměř stejně. Když si pustíte asi na dvě sekundy začátek Blue, Move Your Body a My Console skoro nepoznáte rozdíl. Ale dvě sekundy, co to je, že? :-)

Už jsem tu zmínila hodně písniček, které z nich jsou vlastně singly? Myslím, že Blue nemusím ani představovat, pokud už jste četli něco málo o E65 (nikoli E55, je to moc dlouhý, tak odteď jen zkratkou :-) na těchto stránkách, dozvěděli jste se, že tento hit se prodával ještě mnohem více než legendární Yesterday od Beatles. Mimochodem i obálka alba je modrá. Další známé hity jsou Too Much Of Heaven a Move Your Body.

Témata písniček jsou opravdu různá, dozvíte se, jaké je to žít ve světě, který je celý modrý nebo třeba silikonový, jaké je to být slavný a mít spoustu peněz, jestli jsou peníze důležité, aj. Dost písniček je prostě jenom o tanci a diskotéce. Celé album má hodně "počítačový" nádech, ale důležité je, že se v tomto stylu poslouchá víc než dobře. Navíc atmosféra alba je hodně letní a optimistická, komu by se takové vlastnosti nelíbily?

Zbývá už jen dodat, pro koho je album určeno, pro všechny určitě ne. I když říkám taneční styl, tvrdí technaři a jim podobní nepřijdou tomuhle na chuť, není to tak vážné. Jedinou vážnější písničkou je snad Europop. Ti, kteří si potrpí na čisté hlasy bez kterékoliv menší technické úpravy, ty by mohli E65 přímo tahat za uši. Záleží jen na vašem vkusu.