Erasure

POP ! First 20 Hits *

Pop ! First 20 HitsPřed dvěma roky se v rádiích objevila písnička Freedom, která mě osobně nepřišla příliš zajímavá, ale ostatní posluchače zaujala natolik, že se držela hodně dlouho vysoko v hitparádách. Po vydání singlu Moon And The Sky jsem však definitivně změnila názor na Erasure, samotný singl byl výborný a to mě donutilo podívat se trochu podrobněji na tuto skupinu. Je docela možné, že je neznáte, protože v médiích se  s nimi opravdu jenom tak nesetkáte a přitom je to skupina, která už toho má hodně za sebou. Především v osmdesátých letech nahráli Erasure obrovské hity.

Já jsem si poslechla hned tři alba, starší Chorus, nejnovější (jak se to vezme, je to už dva roky staré – jednoduše zatím poslední album) Loveboat a Best Of, kde jsou všechny jejich největší hity z osmdesátek a začátku 90. let. Musím přiznat, nemohla jsem se rozhodnout, které z nich zrecenzovat, všechna jsou skvělá. Každé album zní přirozeně ze své doby, přesto mi vůbec nepřijde, že by jedno bylo starší než druhé. Tohle není chvilková záležitost, dá se to poslouchat pořád, všechny písničky jsou výborné, každá má něco do sebe, dalo by se říct stoprocentní album. Nakonec jsem vybrala Best Of, ale ty další dvě stejně časem přijdou taky na řadu :-)

Erasure bývají často srovnáváni s Pet Shop Boys, je tady však jeden zásadní rozdíl – zatímco Pet Shop Boys se nikdy nezbavili přípony „skupina 80.let“ a jejich muzika taky podle toho vypadá, Erasure šli s dobou, po celých těch dlouhých 17 let si však zachovali svůj jedinečný styl. Já bych je přirovnala spíš k A-ha, i když tady jsou taky nějaké rozdíly. Třeba samotné písničky, A-ha hrají dost dramatické písničky, které vás nenechají v klidu, kdežto Erasure, to je spíš pohoda. Výjimkou je písnička I Love To Hate You, už jen podle toho názvu si asi umíte představit, že to není nic poklidného :-) A ještě jedna zásadní věc, Erasure nejsou comebackovou skupinou, vydrželi od roku 1985 až do dnes bez nějaké větší přestávky.

Už jsem toho napsala hodně o samotné skupině a o albu jste se moc nedozvěděli, takže to musím hned napravit (ono se toho o Best Of albu většinou moc napsat nedá, jsou to prakticky samé singly, které většina zná). Pokud chcete vědět více o historii Erasure, klikněte sem. Nenechte se oklamat názvem, není to jen 20 hitů, je tu ještě jeden navíc, i když je to stejná písnička jako na začátku, jenom trochu zremixovaná.

Všechno je to poslechový pop a protože je to výběr hitů z osmdesátých let, nemůže chybět typický 80´s nádech. Za pozornost zajisté stojí všechny písničky, na vypisování tady ovšem není místo. Za jedny z nejlepších považuji A Little Respect (který jsem bohužel poprvé slyšela loni od nějaké nepodstatné skupiny Wheatus a  říkala jsem si, na tom něco je…jak by nebylo, když je to coververze, a to už jsem si myslela, že tady někdo mladej měl konečně dobrej nápad…tak ne no:-(, verze od Erasure je prostě super, nějaké předělávky ji rozhodně nemůžou překonat, pak jsou skvělé písničky z alba Chorus, mají tu zastoupení čtyři – stejnojmenná Chorus, výše zmíněná Love To Hate You, Breath Of Life a nádherná písnička Am I Right?

Co víc dodat? Erasure je mimořádně kvalitní skupina a mít jejich výběr se vyplatí.