Conception

Flow

FlowNorská kapela, která se snad již ustálila ve změnách svých členů, hraje mixáž metalu, progresivního rocku se spoustou dalších ozdob. Pokud bych ji měla k někomu přirovnat, přímo se nabízí HIM, kteří také kombinují metal s chytlavými melodiemi a kromě tvrdších skladeb se na jejich deskách najdou i více popovější a pro rádia stravitelnější songy. Jinak Conception se nesnaží vytvářet temný gotický rock, v některých skladbách právě na desce Flow to vypadá spíše jako nový žánr, který bych nazvala „renesanční rock“. Jejich předchozí desky jsem neslyšela, biografie vypovídá o tom, jak se jejich hudba postupem času měnila a s tím také souvisely změny v sestavě. Oni sami tvrdí, že Flow je jejich nejsilnější deska, která je obrazem jejich současného zvuku.

Že Conception nejsou omezeni na jediný žánr se na Flow pozná, deska začíná skladbou Gethsemane, která zarytým metalistům ukáže, že tady to nebude jenom hlavou do zdi. První skladba je skoro nejpopovější z desky a vyniká výraznou melodií. Následující dvě skladby Angel a A Virtual Lovestory jsou tvrdšího ražení a rozvíjejí různorodost Flow. Čtvrtou skladbou je stejnojmenná Flow, která je sice velmi melodická a patří také k těm odlehčenějším, výrazné kytarové riffy ji však nazapřou. Výčet výrazných skladeb zdaleka nekončí, dá se říct, že tahle deska patří k těm, které nesplynou v jeden nudný celek. Každá skladba je o něčem jiném a je něčím zvláštní. Jednou z nejhezčích písniček je Cry, která vyniká hlavně sílou refrénu, který je nejdříve klidnější a postupně zesílí s kytarovým soundem. Stručněji řečeno, má ambice a složení jako „hymny“ - songy, které si každý pamatuje a hned mu uvíznou v hlavě. Kromě Cry je na desce ještě jedna pomalá skladba Hold On, kde je slyšet právě ten renesanční nádech, o kterém jsem se zmínila, ten je ovšem na chvilku i v další skladbě Cardinal Sin, dalším mým favoritem. Tato skladba má prostě šťávu a kromě toho je vylepšená i odpočinkovým místem, kde úplně změní melodii a tempo, následuje kytarová mezihra a skladba se vrátí do původního tvaru.

Texty jsou kapitolou samou pro sebe, když znovu zmíním HIM, je pravda, že ani Conception nemají texty vždycky úplně pozitivní, to už je asi úděl severských států…málo světla a věčný sníh (když to trochu přeženu) asi způsobuje deprese. Ale narozdíl od HIM, kteří musí mít v každé skladbě slovo „death“ nebo aspoň tři šestky, Conception navzdory svému názvu se nedrží přesného konceptu a každá skladba je opravdu jiná i po textové stránce. Jednou opěvují bolest a podruhé věčný život. Co říci závěrem ? Jestli jste si mysleli, že HIM jsou se svým unikátním stylem sami, tak to jste se teda spletli:-) Jestli máte rádi metal, severské kapely popřípadě melodický rock zkuste Flow. A pokud vám vyhovuje všechno dohromady, budete z této desky nadšení.