Duran Duran

Greatest

GreatestPsát o bestofkách je vždycky složitá věc, protože na takových výběrech je většinou jen to nejlepší a když je kvalitní interpret, není co vytknout.Většinou se rozebírá historie, protože best of mapuje songy od samotných začátků kapely až na vrchol její největší slávy.Tak ani nebudu vymýšlet jiný způsob, jak recenzovat výběr největších hitů Duran Duran.V osmdesátých letech patřili k nejpopulárnějším kapelám new romantic wave a konkurovali A-ha.Obě kapely jsou dnes nazývány předchůdci boybandů. To je trochu ironické pojmenování, když porovnáme dnešní boybandy  s Duran Duran. Tenkrát totiž chlapecké skupiny hráli na vlastní nástroje a sami si psali hudbu i texty, o čem se nám u současných manažerských výtvorů nemůže ani zdát.

Není divu, že se jen tak rychle nerozpadli a kariéra jim vydržela až do roku 2000, kdy vydali zatím poslední album Pop Trash. To další je plánováno na rok 2004 a po čtyřech letech už můžeme mluvit o malém comebacku. Tenhle výběr mapuje jejich historii od debutového singlu Planet Earth až po Ordinary World a Come Undone z desky The Wedding Album – mimochodem, tyto dva singly jsou největší ozdobou výběru. Duran Duran často střídali žánry a každá jejich deska byla trochu jinak hudebně zabarvená, proto i tento výběr je velmi různorodý. První v pořadí je Is There Something I Should Know? – klasická duranovská popovka, jejíž umístění je nutnost. Plejádu hitů následuje The Reflex a bondovská A View To A Kill (VH1 ji zařadilo mezi deset nejlepších titulních skladeb k bondovkám). Mezi klasikou jako je Rio, Hungry Like A Wolf nebo Girls On Film jsou zařazeny funkověji laděné singly Union Of The Snake, Notorious a Serious. Electric Barbarella je zase v tanečních elektronických rytmech. Mými favority kromě výše zmíněných skladeb z The Wedding Album je ten největší duranovský megahit Wild Boys a také New Moon On Monday. Co dodat, jste –li fanoušci této skupiny, neváhejte nebo pokud se vám líbí jen jejich největší hity, tohle je výběr přesně pro vás.