Andreas Johnson

Liebling

14.10.2003

LieblingAndreas Johnson je švédský zpěvák, který nejdříve začínal s kapelou Planet Waves a po jednom vydaném albu se vrhl na sólovou dráhu. Liebling je jeho druhé sólové album, přestože má německý název, je zpívané v angličtině. Andreas ho nahrával v Berlíně a Itálii. Tato místa ho velmi inspirovala, nicméně deska zní vzhledem k odlišným kulturám těchto zemí velmi sjednoceně a odráží se v ní spíše podzimní nálada.

První dojem budí obvykle úplně první skladba, kterou je Glorious. Nevím, zda je to tím, že je hned jako první nebo je to prostě tak neuvěřitelně nádherná skladba, že všechny ostatní jsou schované v jejím stínu. U prvních pár poslechů jsem byla především nadšená z Glorious a ostatní skladby se mi smíchaly v jeden celek. Ovšem důležité poznamenat, že tahle deska je na více poslechů. Nejdříve jsem si říkala, že to asi bude spíše typu dobrý singl a ostatní vata. Po asi tak pátém poslechu se mi začínala deska čím dál více líbit. People je druhá skladba, jedna z mála rychlejších a myslím, že textově naprosto přesně vystihuje dnešní svět. Po textové stránce je Andreas Johnson nepochybně talent. Další je pomalá skladba The Games We Play, která také vyšla jako singl, deska však skrývá z pomalých skladeb jedno překvapení a to je písnička Patiently, je to jedna z nejhezčích pomalých skladeb, které jsem v poslední době slyšela.

Andreas vyrůstal v rodině jazzových muzikantů, na jeho poprockové tvorbě se to moc neodrazilo, ale na desce Liebling najdete písničku Should Have Been Me, která má lehký jazzový nádech. Celkově je Liebling deska, která potřebuje nějaký čas, než ji vstřebáte, ale o to déle se vám pak bude líbit. Jenom by Andreas nemusel mít poměr rychlých ku pomalým skladbám 3:7, ke konci už je to trochu utahané a tak akorát na spaní. Jinak Liebling je podle mého názoru pěkná deska a Andreas patří spíše k těm alternativnějším a kvalitnějším interpretům.