Erasure

Loveboat

LoveboatErasure jsou skupina, která má za sebou už hodně muziky, mnoho alb a dobrých písniček. V osmdesátkách byli přece jen trochu slavnější než teď, ale to nic nemění na tom, že by jejich novější tvorba měla být špatná. Pokud jste o albu Loveboat slyšeli, v mnoha recenzích se psalo, že je to slabá nahrávka nebo dokonce propadák…nesnažím se za každou cenu tvrdit opačný názor, ale já to album slyšela, ne jednou - mnohokrát a mohu vám najisto říct - není to propadák, není to ani slabá nahrávka, jsou to prostě Erasure.

Erasure odjakživa píšou písničky o lásce a vztazích, ať už špatných nebo dobrých, doplňují to příjemnou popovou muzikou, kterou nemohou nic pokazit. Říkáte si, možná nemohou nic pokazit, ale ani ničím nezaujmou? Zaujmou, právě tím, že si jdou stále dál podle svého stylu, nic je neodradí a váží si těch svých fanoušků (fandové si Erasure zjevně již tolik nepovažují, protože s fandovskou podporou U2 nebo A-ha se to nedá vůbec srovnat), pro které tu muziku dělají. Jsou mimo komerční vliv a stále věří, že jejich nové písničky se budou někomu líbit.

Album Loveboat je pěkná nahrávka, všechny písničky jsou dobré, není tu žádné slabé místo a to jsou rysy kvalitního alba. Nejvíce komerčně přijat byl singl Freedom, podle mého názoru právě tahle písnička je nejslabší z celého alba, příliš mě nezaujala ani v rádiu, přestože slavila úspěch. Na Loveboat jsou mnohem lepší skladby a pokud se vám líbil singl Freedom, už nepochybujte, že se bude líbit i celé album.

Proč se tak málo prodávalo? Asi kvůli recenzím a názorům, že Erasure už patří do starého železa, to mohlo odradit mnoho posluchačů…Erasure nejsou žádný mladý boyband, v době, kdy album vyšlo, byli právě tyto nestabilní formace obdivovány…o dvojici přicházející až z dalekých let osmdesátých nebyl zájem. Jen je tu menší rozdíl, který byl zřejmě přehlédnut…Erasure umí složit kvalitní muziku.

V této době se o comeback pokoušelo mnoho skupin (nikoli však Erasure, ti se nikdy nerozpadli) a mnoha se to povedlo…tento úspěch získaly všechny skupiny v nejlepším věku pouze díky fanouškům, jak jsem výše napsala, Erasure to štěstí neměli. Jinou skupinu by to jistě potopilo, ale Erasure si obstarali loď a ještě k tomu plnou lásky.

Album Loveboat nebylo přijato, protože vyšlo ve špatné době, mám však pocit, že nastává doba, kdy se stále více lidí vrací ke starším nahrávkám a skupinám, které zůstali do dneška…u nejnovějších interpretů už totiž ani moc nejde o muziku a to čím dál více lidí začíná postrádat. Věřím, že jednou se vrátí více fanoušků Erasure i k albu Loveboat, protože za pozornost stojí. Jenom to chce trochu pochopit, není to album na jeden poslech. Původně jsem chtěla hodnotit čtyřmi srdíčky - jako nadprůměrné album. Protože Loveboat bylo nespravedlivě odsouzeno k zavrhnutí, přidávám ještě jedno, abych vás přesvědčila, že opravdu není špatné.