HIM

Razorblade Romance

14.11.2003

Razorblade RomanceK téhle desce jsem přistupovala s lehkou nedůvěrou, protože je to první výtvor, který jsem od HIM slyšela. Říkala jsem si, no uvidíme, co z toho bude. Po prvním otočení cédéčka v přehrávači se metal nezapře a první song Your Sweet 666 má snad navodit nějakou temnější atmosféru. Na tohle vám neskočím, pomyslela jsem si dál a taky že u druhé písničky už je všechno jinak. Na Razorblade Romance je sice pár rádoby drsňáckých skladeb, ale hlavní náplní jsou lovesongy, občas s hořkostí na pozadí podtrhnuté kytarami. Skladby jako Poison Girl, Right Here In My Arms nebo Wicked Game (což je jen tak mimochodem coververze, ale moc povedená) jsou dost tvrdé na to, aby uspokojily metalisty, ale zároveň pořád ještě melodické, aby zaujaly širší publikum a posluchače, kterým jinak metal nic moc neříká. Celá deska je protkaná kontrasty, ostatně jako celá kapela a najdete tu lovesong Heaven Tonight i lehce pohřební Join Me In Death. Ovšem to slovo „pohřební“ vyjadřuje text, HIM mají tendenci většinu svých negativních songů zaobalit nadnesenou hudbou, která vás nenutí hned myslet pesimisticky, spíše ironicky. Mě nejvíce na téhle desce imponuje Gone With The Sin, což je vlastně jedna z nejměkčích skladeb na albu a zároveň ne zrovna moc pozitivní. Proč? To se těžko dá vyjádřit, prostě má ta písnička a vůbec celá deska určité charisma. Jsou to skladby, které ihned zapůsobí, buď je nenávidíte nebo jim nemůžete odolat. Nebo taky obojí. Mám z toho trochu smíšený pocit, já vlastně nesnáším metalový uřvaný skladby (jestli se to dá takhle ještě nazvat), ve kterých neustále někdo naříká nad světem a nejradši by to tady zabalil, ale na druhou stranu tuhle desku už měsíc točím stále dokola. Je to zvláštní skupina, ti HIM. Taková kontrastní, stejně jako jejich hudba, stejně jako můj názor na ně a na tuhle desku. Znamená to snad, že mi neustále vrtá hlavou a nedá mi spát…pak to i znamená, že Razorblade Romance je zatraceně dobrá.