The Bomfunk Mc´s

Burnin´ Sneakers

Burnin´ SneakersV roce 2000 obletěl celou Evropu velký hit Freestyler, který zlomil žebříčky mnoha hitparád. Potom přišel singl  B Boys & Fly Girls a já přiznávám - tenkrát jsem nevěřila v budoucnost této skupiny. Ne proto, že by na to snad neměli nebo jejich hity nebyly dost úspěšné, to se rozhodně říct nedá, ale ze zkušenosti s podobnými skupinami, které většinou nahrají jeden nebo dva velké hity a pak konec – došly nápady a žádná kariéra se nekonala.

Tihle dva týpci ovšem dokázali, že to hned tak nezabalí a tohle je jejich druhé album. Všechno začíná, jak už bývá zvykem, singlem. V případě Burnin´ Sneakers je to singl Super Electric. Další písnička je trochu odlišná. Bomfunci asi jednoho dne vyrazili na návštěvu k sousedovi Darude (ne že by bydlel vedle nich, ale Darude je také z Finska), inspirovali se u něj a nahráli track Put Ya Hands Up. Nakonec napsali jméno Darude do special thanks – pouze tohle mi můžete věřit, zbytek je výplodem mé fantazie, jenom jsem chtěla naznačit, jak zní písnička Put Ya Hands Up. Je to jako Sandstorm namíchaný třeba s Live Your Life. Zajímavá kombinace a velice originální nápad.

Nejen tato písnička stojí za pozornost, celé album je skvělé. Když už jsem zmínila Live Your Life, tenhle singl tu najdete samozřejmě také a nechybí ani Something Going On. O jednotlivých písničkách by se dalo psát hodně dlouho, tak se pokusím alespoň trochu popsat styl Bomfunk Mc´s. Hip hop? Ano a ještě mnohem víc. Není to ten houpavý hip hop, co znáte od černých kapel, tohle je pořádný break, který vás donutí nejen pokyvovat hlavou dopředu a dozadu, ale rovnou sebou praštit o zem, pokud to tedy umíte…já jsem to raději nezkoušela :-) Navíc často je to říznuté kytarami. Bomfunci o sobě tvrdí, že vymysleli nový styl a v podstatě mají pravdu. Těžko se jim může podobat jiná skupina (možná Flying Steps, i když ti se taky drží jen jednoho stylu).

Psala jsem hlavně o muzice a co celkový nádech alba? Čistě optimistický, jde hlavně o to, jak si co nejvíc užít život. Pokud vás někdo naštve, pusťte si Burnin´ Sneakers a buďte v pohodě:-) Album je určeno skoro pro všechny, s výjimkou odpůrců rapu a maníků s vytahaným oblečením. Burnin´ Sneakers je další důkaz toho, že Skandinávie ve svých zasněžených dřevěných chatách produkuje velice kvalitní skupiny, které dokážou přímočaře rozhrábnout komerční hmotu…