Headlines And Deadlines *

Headlines And DeadlinesTak tenhle výběr už není zrovna nejmladší, ale troufám si napsat, že je to jeden z nejlepších výběrů osmdesátých let. Je tak dobře proveden, že vás nadchne ještě dnes, kdy popu vládne slečna s mírně nakřáplým hlasem a která je vlastně jen mediálním objektem, tady se nedá mluvit vůbec o hudbě.

Vraťme se ale k A-ha, ano, oni mají za sebou comeback a jejich staronové album Minor Earth Major Sky také sklidilo nemalý úspěch, především díky perfektnímu singlu Summer Moved On, titulní stejnojmenný singl z alba je určený spíše pro fanoušky skupiny, je to poněkud náročnější pop.

Přesto stojí za to si poslechnout starší album, je to vlastně Best of A–ha, tak se nikdo nemůže divit, že většina písniček jsou prostě hity. Asi bych pro ty, kteří nikdy o skupině A-ha neslyšeli (jsou i takoví), měla trochu naznačit, o jaký styl se vlastně jedná. Pop, prozatím ještě ne elektronický, jak je tomu u novějšího alba, sem tam nějaká kytara - taková poklidná hudba, přesto rytmická, ale pouze poslechová s většinou pomalejší melodií. Pokud máte rádi zpěváky s opravdu velkým hlasovým rozsahem, tak se vám A-ha jistě budou líbit.

Dá se také říct, že jejich hudba je pouze jejich. Ne že by nevznikly nějaké předělávky, nejznámější je asi od A1 Take On Me, potom tu byla ještě coververze The Sun Always Shines On TV, která asi příliš povedená nebyla, já osobně si ji pamatuji dost matně, takže mě nejspíš moc nezaujala. Naopak originál od A-ha je tak skvělá písnička, A-ha ji navíc umístili úplně nakonec (tahle písnička byla jejich prvním hitem number 1 v UK). Další zajímavou písničkou je Manhattan Skyline, začíná dost pomalu a pak se úplně změní. Vypisovat všechno tady nehodlám, protože by to bylo opravdu nadlouho…ale za pozornost určitě stojí i Hunting High And Low, nádherná skladba o velké lásce, kterou nemůže nic zastavit.

Na závěr bych to shrnula takto: Výběr Headlines And Deadlines potěší nejen fanoušky A-ha, ale i vás, kdo máte rádi osmdesátá léta i z jiného pohledu, než je ten diskotékový.