Lifelines

LifelinesSlyšeli jste už hodně dobrých alb? Slyšeli jste jiná alba A-ha a říkali jste si, že je to úžasná hudba? Mysleli jste si, že už nemůže být nic lepšího? Tak věřte, že teď to přišlo. Je tady opravdu to nejlepší album A-ha a to si troufám napsat i po tom všem, co jsem napsala o jiných. I když ostatní alba A-ha jsou opravdu mimořádně skvělá, tohle je prostě absolutní Best. Dokonce si myslím, že je to nejlepší popové album, které v poslední době vyšlo, ale pop dělá i Britney Spears a její fanoušci by mi asi těžko uvěřili (nevíte, proč si na ni vzpomenu vždycky, když píšu o A-ha? Asi kvůli tomu jasně viditelnému rozdílu:-) Dobře, zpět k věci, tedy ne k tak ledajaké věci, ale k albu Lifelines. A-ha se rozhodli vydat tohle album na oslavu svojí úspěšné kariéry a to se jim opravdu povedlo.

Dostane vás to už v prvních sekundách titulní stejnojmenné písničky Lifelines. Zaprvé úžasná melodie, každá písnička má svůj určitý styl a je svým způsobem originální. A přitom všem je celé album velice sehrané a zní prostě jako praví A-ha ve skvělém moderním stylu. Skoro to vypadá, jako by se vrátila přesně ta vlastnost, kterou jsem postrádala u Minor Earth Major Sky, zatímco tam byl poznat rozdíl od starších alb (i zde je poznat rozdíl, ale zase trochu jinak), jako by s Lifelines A-ha omládli.

Za druhé rytmus, ne že by byl právě rytmus u A-ha nějak podstatný, protože ten je důležitý u tanečních písniček a A-ha hráli téměř vždy poslechovky (když opomenu diskotékovou Take On Me). Ale píšu to spíš z rutiny, takže písničky jsou tu pomalé, ve středním tempu, rychlejší, energické, docela rozmanitý výběr. A v neposlední řadě musím zmínit skvělý hlas Mortena Harketa, což je v kombinaci s nádhernou hudbou opravdu perfektní výsledek. Tohle je album, ze kterého by mohla být každá písnička singlem, tím chci říct, že opravdu všechny jsou na stejně dobré úrovni, žádné „tři výrazné a zbytek je vata“.

Úvodní a titulní stejnojmenná písnička Lifelines navodí skvěle atmosféru alba, druhá You Wanted More nabízí obzvlášť zajímavý refrén.Třetí je singl Forever Not Yours, který už jistě znáte, následuje There´s A Reason For It, to je zase trochu jiný styl.

Z pomalejších určitě zaujme Time And Again, White Canvas a Dragonfly. Nejmoderněji zní Cannot Hide, pak je tu takový zajímavý duet s Anneli Drecker s názvem Turn The Lights Down.

Závěrem se dá napsat jen jediné, jestli jste fanoušky A-ha, tohle musíte mít (nejenom slyšet, protože jak to jednou uslyšíte, budete to poslouchat pořád a na nějakou dobu pro vás přestanou ostatní zpěváci a skupiny existovat. Pak se k nim začnete pomalu vracet, ale na Lifelines stejně nikdy nezapomenete a když zrovna nebudete poslouchat, budou vám písničky z Lifelines znít v uších. Opravdu, v mém případě to tak bylo:-)

Jestli zatím nejste fanoušky, po poslechu Lifelines se jimi najisto stanete (a kdo ne, tak pravděpodobně ani tuhle recenzi nečte). Jednou větou, album Lifelines je něco, co tu ještě nebylo. Osobně doufám, že se A-ha rozhodnou pokračovat v kariéře a vydají zase něco podobně úžasného jako je tohle album.