Minor Earth Major Sky

Minor Earth Major SkyKdo by to byl řekl, skupina A-ha, která zářila na hudebním hvězdném nebi hlavně v osmdesátých letech, je zpátky s úplně novým albem. Je vidět, že A-ha se rozhodli jít s dobou, celé album má takový elektroničtější nádech.

Titulní písnička Minor Earth Major Sky má trochu futuristický nádech, to je poznat z klipu i z hudby, možná inspirace je přicházející nové milénium. Jako vždy je jejich deska velmi originální a úplně jiná než byly ty předchozí. S Minor Earth Major Sky mohou A-ha zaujmout nejen své staré fanoušky, ale i nové posluchače, mezi které však jistě nebudou patřit ti, co holdují komerčnímu popíku. A-ha sice mají obzvlášť na této desce do rocku daleko, ale jejich hudba je pro poněkud náročnější publikum. Singl Summer Moved On byl dost úspěšný, jak by ne, opět zaujme udivující hlasový rozsah Mortena Harketa (5 oktáv) a navíc má písnička nádhernou atmosféru.

Pro srovnání jsem si poslechla i starší alba A-ha, jaký je v nich rozdíl? Především, na Minor Earth Major Sky není vůbec poznat jediný prvek osmdesátek (na rozdíl třeba od takových Pet Shop Boys), zní opravdu moderně. Pro změnu stejné zůstává to, že je to všechno v jednom stylu, v tomto případě elektronickém popu, ani jeden úlet. A-ha experimentují s celou deskou, jak jsem výše napsala, vytváří něco úplně jiného než na předchozích albech, ale celá nahrávka zůstává v jednom žánru a jedné náladě. A právě ta nálada se tady dost silně projevuje. Oproti starším albům je z Minor Earth Major Sky poznat, že A-ha už mají za sebou dlouhou dobu a nikdo je již nemůže srovnávat s boybandy. Občas jsou písničky až moc posmutnělé a melancholické, trochu mi tu chybí více optimismu.

Možná se teď ptáte, tak co tedy, je to dobré album, mám si ho koupit nebo ne? Pokud jste fanoušky A-ha a jste nadšení z toho že se vrátili s novým albem, určitě si ho kupte a nebudete zklamaní. Pokud máte chuť slyšet trochu upřímnější pop, než který známe z médií, kupte si ho taky a bude se vám líbit. Pokud se vám líbí Britney Spears, v žádném případě si ho nekupujte, protože tohle není váš styl.

Ještě bych měla zmínit nějaké singly z alba. Především titulní Minor Earth Major Sky, Summer Moved On, Velvet a poslední singl I Wish I Cared s videem kompletně ve Flashi, podívat se můžete na www.a-ha.com v sekci a-ha entertainment.