Faithless

Sunday 8 pm

Sunday 8pmFaithless jsou příkladem originální kombinace několika žánrů, se kterými se dají v remixech rozžhavit taneční parkety a přitom se může jejich muzika nést i v klidnějším poslechovém stylu. Není divu, že získali takovou popularitu v britských klubech. Skupina, kde je rapper hip hoper, DJka a remixér a všichni mají navíc zkušenosti s tvorbou vlastní hudby. Sunday 8 p.m. patří k tomu nejlepšímu ve jejich dosavadní tvorbě, srovnávat se může jen s Outrospective - pozdějším počinem, ale ti, co jsou věrni starším výtvorům, většinou tvrdí, že Sunday 8 p.m. je lepší. Mě osobně nepřipadne důležité dělat mezi těmito dvěma deskami příliš velké rozpory, obě se dají dobře poslouchat.

Sunday 8 p.m. začíná instrumentálkou The Garden, která se nese spíše v chilloutovém duchu, ale z tohoto dojmu vás vyvádí občasné beaty a také celková atmosféra, která je sice uklidňující, ale v určitých chvílích z ní vyzařuje jisté napětí, které vyvrcholí hip hopem říznutým trackem číslo dva Bring My Family Back, který je hlavně a rappování Maxi Jazze. Hour Of Need už se nese zase v trochu jiném tempu a rytmu a slyšíme také jiné hlasy.V této skladbě stojí za povšimnutí zpěv Sister Bliss, která si na chvíli od DJského pultíku odskočila k mikrofonu. Nicméně není to jediná skladba, kde ji můžete slyšet, na desce zpívá řadu vokálů. Kromě toho ve skladbě Hour Of Need si zazpíval i Rollo a rozmanitost žánrů tentokrát utvrzuje funk. I v následující Postcards zpívá Sister Bliss a oběma skladbami jak Postcards tak předchozí Hour Of Need zaznívají beaty možná trochu inspirované Indií. Následující Take The Long Way Home už vás zavede úplně na jinou cestu, je to čistě taneční track, ve kterém se mísí house a  techno s typickými melodiemi Faithless, které ústí v tak trochu symfonický koncept. Na desce samozřejmě nechybí notoricky známý track God Is The DJ, který na vás nevyskočí hned zezačátku, ale je atmosféricky zařazen mezi ostatní skladby.

Celkově deska může oslovit široké publikum, jak fandy tanečních hitů, přestože všechny nejsou tak přímé jako God Is The DJ, deska ani na chvíli nenudí, tak alternativce a ty především. Není to jen tupá tucárna, Faithless využívají všeho, co se na parketech kdy objevilo a střídání při zpěvu nebo rappu ještě dopomáhá různorodosti desky.